PRETRAŽUJTE PO KATEGORIJAMA
Naše trgovine
Club 5*
0
0,00 KM
Losd fsdf sd
Vaša košarica je trenutno prazna.

Znate li kako vas sve varaju u supermarketima?

U trgovinu dolazite 'naoružanip šoping listom i odlučni u namjeri da ovoga puta ne potrošite ni novčića više od planiranog, međutim, uvijek nekako uspijete pretrpati korpu i izaći s hrpom stvari koja vam uopšte ne treba?

Zamke

Donosimo vam zamke u supermarketima u koje upada većina kupaca te načine kako te iste zamke i izbjeći.

Ulazni prostor supermarketa

Zamka:

Ulazni prostori trgovine su poprilično dobra zamka za naivne kupce koji potpuno neplanirano kupuju stvari koje nisu planirali ili koje im uopšte ne trebaju.

Uređeni poput svojevrsnih 'chill' zona, ulazni prostori trgovina navode kupce na impulzivnu kupnju raznih DVD-a, hrane i pića u velikim pakovanjima te prazničnih proizvoda koji na kupce djeluju emocionalno.

'To je sve tako smišljeno kako bi vas se navelo na kupovinu ili na razmišljanje o kupovini, na primjer, velikog pakovanja soka za roštilj koji ćete možda organizovati iduće godine', kaže Kit Yarrow, psihologinja i profesorica marketinga na Sveučilištu Golden Gate u San Franciscu. Šta učiniti:

'Iako vam se možda čini da je najbolje pokraj proizvoda u ulaznom prostoru supermarketa jednostavno proći ne gledajući ih, to je sasvim pogrešna odluka jer za vrijeme ostatka šopinga progonit će vas misao jeste li ipak trebali pogledati što se nudi na akciji i jeste li ipak mogli proći povoljnije te ćete na kraju ipak kupiti i ono što vam ne treba.

Umjesto toga polako i pažljivo pogledajte proizvode koji se nude, zaustavite se na trenutak i dobro razmislite o kupovini.

Ako se zaustavite u tom trenutku, odmah po dolasku u trgovinu, puno su manje šanse da ćete u kasnijem šopingu impulzivno kupovati', savjetuje Art Markman, profesor kognitivne znanosti na Sveučilištu Texas u Austinu.

Položaj voća i povrća

Zamka:

Neki stručnjaci smatraju da su voće i povrće smješteni na samom ulazu u trgovinu jer kupovina hrane koja se smatra zdravom izaziva manje grižnje savjesti.

Paco Underhill, autor knjige 'Why We Buy', otkriva još jedan razlog: 'Ovi proizvodi imaju najveću profitnu maržu, a na samom početku šopinga, pri samom ulasku u trgovinu, svatko je manje discipliniran i sklon trpanju stvari u korpu.' Šta učiniti: Pričekajte s kupovinom ovih proizvoda sve do kraja šopinga kada u korpu stavite sve ostale proizvode, tako ćete spriječiti prekomjernu kupovinu, a time i potrošnju.

Osim toga, voće i povrće se lako može oštetiti ako ih cijelo vrijeme vozite u kolicima ili nosite u košarici.

Popusti

Zamka:

Veća količina popusta i sniženih cijena potaknut će i veću potrošnju. 'Popusti jačaju osjećaje koji nadilaze vještine rasuđivanja. Tako često u tim situacijama mislimo da je nešto jeftino, ne uviđajući stvarnu situaciju', objašnjava Kit Yarrow.

Šta učiniti:

Razmislite i u obzir uzmite stvarnu cijenu proizvoda. 'Ukoliko biste taj proizvod izdvojili i kupili po njegovoj punoj cijeni, popust je dobra prilika, no ako određeni proizvod kupujete samo zato što mu je snižena cijena, to je onda bacanje novca', napominje Markman.

Raspored proizvoda na policama

Zamka:

U trgovinama su popularni proizvodi vrlo često smješteni na sredini prolaza, pa tako morate proći pokraj puno drugih proizvoda kako biste došli do onoga što vam treba. 'Istraživanja pokazuju da ljudi u većini slučajeva kupuju proizvode koji se nalaze ispred njih', kaže stručnjak Herb Sorensen.

Šta učiniti:

'Kratko i jasno: nastavite se kretati, ako se određeni proizvodi koje prve ugledate ne nalaze na vašoj šoping listi, samo prođite pokraj njih. Ako ipak želite baš taj neki proizvod, vratite se i pogledajte ga, velike su šanse da ćete na kraju i odustati od kupovine', kaže Sorensen.

Robna marka određene trgovine

Zamka:

Robne marke određene trgovine iako konkuriraju nižim cijenama, njihova kvaliteta nije uvijek zagarantovana.

'Mnoge poznate robne marke posežu za sniženjima i akcijama kako bi mogle konkurirati relativno niskim cijenama privatnih robnih marki određene trgovine. Kao rezultat toga, robne marke određene trgovine vrlo često su smještene na uočljivijim mjestima zbog čega kupci teže uočavaju ostale akcije', navodi Yarrow.

Šta učiniti: Svaki put kada kupujete, dajte sebi malo vremena i usporedite cijene kako biste bili sigurno da zaista kupujete povoljno.

Uzorci

Zamka:

'Čak iako niste gladni, zalogaj ili dva vašem organizmu signaliziraju da ste spremni za obrok, a istraživanja pokazuju kako te male psihološke i fiziološke promjene znatno utječu na disciplinu kupaca koji su manje disciplinovani te neracionalno odlučuju', kaže Markman. Šta učiniti:

Ne isprobavajte uzorke sve do kraja šopinga, inače biste u korpu mogli svašta natrpati

Ne zaboravite i na ove savjete:

Pripazite na grupirane proizvode

U supermarketima vrlo često su proizvodi vrlo mudro i tematski složeni kako bi vas naveli na potrošnju.

Tako će pokraj špageta stajati kakav skupi umak, a naivni kupci će bez razmišljanja u korpu ubaciti i špagete po koje su došli, ali i umak koji im uopštee ne treba. Ne dotičite proizvode

Složena piramida sočnog voća ili ukusnih čokolada, ma tko bi odolio da ih barem ne dotakne rukom. Međutim, upravo bi to mogla biti velika greška.

Naime, istraživanja su pokazala kako dodirivanje proizvoda povećava šanse da ćete ih i kupiti. Zato, ukoliko želite uštediti novac, držite prste što dalje od izloženih proizvoda. Pripazite s natpisima tipa '25 posto gratis'

Proizvođači se koriste ovakvim trikovima kako bi vas naveli na kupnju, ali prije negoli kafu, hranu za kućne ljubimce ili deterdžente ubacite u košaricu i odšetate dalje uvjereni da ste uštedjeli, razmotrite taj proizvod malo bolje.

Pogledajte kolika je tačno cijena te je li to doista najjeftiniji proizvod. Osim toga, bacite i oko na šoping popis; ako se taj proizvod uopšte ne nalazi na listi, tada vam ni ne treba.